Menu

Peluk anak rahsia murah rezeki


“Rezeki ini perlu dijemput baik-baik masuk ke dalam rumah. Kalau tak, ia memang takkan masuk.”

Itu antara benda yang saya belajar dari ebook ini. Contohnya mudah-mudah sahaja. Kita balik dari kerja (mencari rezeki) dan kita nak bawa balik ke rumah rezeki tersebut.

Bayangkan dah elok sampai depan pintu rumah, anak-anak menyambut kita dengan kecoh sana kecoh sini. Mereka seronok tengok kita, biasalah budak-budak. Namun kita pergi marah mereka suruh mereka respek kita yang penat seharian kerja.

Sungguhnya, cara itu salah. Boleh sahaja kita peluk mereka 2-3 minit, cium sahaja seorang demi seorang dan kemudian mereka akan lari menyambung bermain. Itulah anak-anak. 

Kita yang matang, kena ubah fikiran. Penat dan lelah takkan habis selagi kita hidup. Bayangkan rezeki dah nak ikut kita masuk, kita pergi halang dengan perbuatan marah dan meluah-luah rasa penat kepada anak-anak yang tak ada dosa. 

Rezeki pun lari. Sebab itu kita nak masak, tak menjadi. Nak buat itu nak buat ini ada sahaja yang tak kena. 

Cek diri, cek hati, cek perbuatan. Semua kena cek. Ebook ini memang beri saya pelajaran bermakna sangat. Syukur ada cerita-cerita begini, sekurangnya kita masih boleh semak apa yang berlaku dalam diri kita dan mana yang boleh di perbaiki.

Kawan-kawan, mari dapatkannya ya. Berbaloi RM69 ada lebih 50 muka surat. 

Klik sini:

No comments:

Post a Comment