Menu
Recent Post


“Rezeki ini perlu dijemput baik-baik masuk ke dalam rumah. Kalau tak, ia memang takkan masuk.”

Itu antara benda yang saya belajar dari ebook ini. Contohnya mudah-mudah sahaja. Kita balik dari kerja (mencari rezeki) dan kita nak bawa balik ke rumah rezeki tersebut.

Bayangkan dah elok sampai depan pintu rumah, anak-anak menyambut kita dengan kecoh sana kecoh sini. Mereka seronok tengok kita, biasalah budak-budak. Namun kita pergi marah mereka suruh mereka respek kita yang penat seharian kerja.

Sungguhnya, cara itu salah. Boleh sahaja kita peluk mereka 2-3 minit, cium sahaja seorang demi seorang dan kemudian mereka akan lari menyambung bermain. Itulah anak-anak. 

Kita yang matang, kena ubah fikiran. Penat dan lelah takkan habis selagi kita hidup. Bayangkan rezeki dah nak ikut kita masuk, kita pergi halang dengan perbuatan marah dan meluah-luah rasa penat kepada anak-anak yang tak ada dosa. 

Rezeki pun lari. Sebab itu kita nak masak, tak menjadi. Nak buat itu nak buat ini ada sahaja yang tak kena. 

Cek diri, cek hati, cek perbuatan. Semua kena cek. Ebook ini memang beri saya pelajaran bermakna sangat. Syukur ada cerita-cerita begini, sekurangnya kita masih boleh semak apa yang berlaku dalam diri kita dan mana yang boleh di perbaiki.

Kawan-kawan, mari dapatkannya ya. Berbaloi RM69 ada lebih 50 muka surat. 

Klik sini:

0

Dah baca satu ebook ini aku terfikir sendiri yang rezeki itu bukan sahaja ada pada aktiviti sedekah, beri hadiah dan sebagainya.

Jujurnya, ada juga benda lain yang kita buat boleh menyebabkan pintu rezeki itu terbuka seluas-luasnya. Contoh mudah ialah buat baik kepada ibu bapa sedangkan kita ini bukan kaya mana. 


Jadi apa yang kita boleh lakukan ialah:
Bantu di dapur, bantu di rumah, mudahkan emak ayah di sana sini. Kemaskan itu, kemaskan ini. Beri mereka ini rasa selesa, rajin buat itu ini.

Sungguhlah, apabila tengok orang ada adik beradik yang rajin tolong emak ayah, diorang ini lebih tenang dan senang dari yang lain. Kehidupannya, kerjanya, semuanya ada banyak kemudahan yang Allah beri.

Ada lagi 21 cerita dalam ebook ini untuk kalian baca, siap ada 5 teknik mudah nak buat bagi membuka banyaknya pintu rezeki ke rumah kita.

RM69 je, berbaloi ada lebih 50 muka surat.
Klik sini:

0


Baru saya tahu kenapa orang kaya makin kaya. Rupanya mereka ada rutin yang hebat dan tersusun.

Bab kebersihan, bab rumah, bab dalam setiap sudut dan ruang semua diambil kira supaya senangnya rezeki nak masuk. 

Kita tak perhati teliti bab ini. Kita tahu balik rumah terbongkang depan tv dan mulalah asyik dengan filem atau drama. 

Solat jadi terlewat, makan dah terhidang pun kita culas, biar sejuk dan akhirnya jadi tak sedap.

Orang kaya, berusaha semuanya dengan tersusun. Waktu makan, mereka raikan rezeki tersebut ramai-ramai. Nasi masih berasap, lauk masih keluarkan wap, semuanya makan dan sibuk bersembang. 

Sekarang saya dah tahu dan saya kena buat semua itu supaya banyaknya rezeki masuk dan tak putus-putus.

Benarlah, kalau rezeki sedikit pun kita tak hargai, macam mana Allah nak beri rezeki yang banyak kepada kita kan? Kalau nak tahu banyak lagi cerita tentang orang yang Allah murahkan rezeki ini, baca ebook ini, murah sahaja RM69 ada lebih 60 muka surat siap ada 5 teknik mudah membuka pintu rezeki.

Klik sini:

0

Author

authorHello, my name is Jack Sparrow. I'm a 50 year old self-employed Pirate from the Caribbean.
Learn More →



Labels