Menu

KERJA DARI RUMAH?

Aduhhh..aku seriau tengok berita budak diikat tangan dan kaki oleh pengasuh di rumahnya tu. Macam mana pulak kalau mak bapak yang kena bekerja dan tinggal anak di rumah pengasuh? Mesti risau tak terkata. Pernah aku terfikir untuk kerja dari rumah, sekarang ni banyak je orang kerja dari rumah online je depam PC atau laptop. Jadi ada masa untuk jaga anak kat rumah. Pernah gak terfikir untuk bisnes cupcake, tak pun bisnes tudung online. Gitu?

Kan best kalau dapat jaga anak sendiri. Dapat tengok diorang membesar.
Biasa lah, bila aku bagitau cadangan tu kat orang, diorang akan respon gini "Gila kau. Ada Law Degree  kerja macam tu. Baik tak payah study." Bukan apa aku ni susah nak gerak ke mana mana jadi aku ambik keputusan tu. Macam sekarang ni pun. Nak ambik lesen kereta OKU pun susah ya amat. Sabar je la.

Jadi sekarang ni aku berusaha takat mana yang mampu. Macam website yang sediakan peluang kerja di rumah (Jobdirumah) dan Advertorial.MY. Aku dah try masyuk gak advertorial.my ni. Boleh dapat RM 200 gak sebulan. Kalau siap pasang banner bagai lebih sikit la. 

So rezeki ada di mana mana. Yang penting usaha dan ikhlas kerja tu.


1 comment:

  1. Salam kenal..
    Kerja dari rumah je brother..memang best..anak2 24 jam depan mata kita..jangan terkejut..yang pegang master pun keje dari rumah je..sebulan smpai 5k bole dapat..yg penting rajin usaha..

    ReplyDelete