Menu

Rawat kemurungan secara Islam.

*advertorial*

Memang la kadang2 hidup tak selalu indah kan? Macam peribahasa Melayu cakap ku sangka panas hingga ke petang rupanya hujan di tengahari. Gitu. Tapi tak elok la kita selalu sedih je sebab dalam hidup ni kita ada naik turun dia. Meh aku cerita pasal depression dan macam mana nak ubat dia.

Firstly, kena la kenal pasti tanda2 kemurungan tu. 

Perubahan perasaan. Sedih tu kalau berpanjangan melebihi 2 minggu jaga2 korang mungkin mengalami kemurungan.

Lepas tu ada gangguan terhadap fungsi kognitif
-         Ada rasa putus asa, lost hope.  
-       Berasa bersalah, tidak berharga, tidak bermaya.  
-         Rasa membunuh diri.  
-         Hidup dah tak seronok  
-         Tak boleh nak fokus  
-         Pastu minat pun kelaut.

Ada gak tanda dari sudut Biologi 
1.     Tak selera makan  
2.     Turun berat badan  
3.     Tidur terganggu  
4.     Hilang keinginan seksual  
5.     kitaran haid pun lari  
6.     Cepat lesu. 

Ingat tak dulu aku ada tulis pasal Pusat Rawatan Al-Qayyum? Pusat ni  memang kerap menerima Pesakit yang mengalami masalah kemurungan, samada wanita mahupun lelaki. Dengan menggunakan Kaedah Penyembuhan Holistik Islamiah (melihat kepada aspek fizikal, minda, rohani, hati dan jiwa) yang terdiri dari gabungan variasi Perubatan Islam, Tradisional, Alternatif, Suplimentari dan Komplimentari; alhamdulillah, ramai yang dah berjaya disembuhkan.

Baca : Pusat Rawatan Al-Qayyum

Bagi mencapai kesembuhan sepenuhnya, para Pesakit perlu memberikan kerjasama sebaik mungkin dan  menjalani Prosedur Rawatan Penuh secara istiqomah (berterusan), yang kebiasaannya memerlukan antara 3 hingga 5 sesi Rawatan dan Terapi Al-Quran. Antara Teknik Rawatan yang digabungkan dalam prosedur rawatan ini ialah seperti Kaunseling & Analisis, Bacaan Ruqyah Syariyyah, Zikirullah dan Doa Mustajab; Aliran Tenaga Aura Cahaya (Luaran), Aliran Tenaga Dalaman, Sedutan Cas Negatif, Pemerangkap Cas Negatif, Pewangi Ruqyah Syariyyah, Terapi Aroma, Terapi Cahaya Penyembuhan, Terapi Audio Ruqyah Syariyyah, Terapi Mandian Ruqyah Syariyyah dan sebagainya lagi. In shaa Allah.

Tapi, Pesakit yang dah jadi gila atau mengalami kerosakkan saraf otak, maka rawatan dari pihak Hospital (Perubatan Allopati) adalah amat disyorkan.

Sekiranya korang mengalami masalah Kemurungan, boleh hubungi PUSAT RAWATAN AL-QAYYUM di talian  017-243 6434 (Mua'lij Azlan Osman) atau  017-243 6438 (Mu'alij Amirul Hasan) bagi mendapatkan rawatan segera; sebelum keadaan  menjadi semakin parah dan sukar untuk diubati.

Baca : Chakra dan Aura tu adik beradik eh?

Untuk pengetahuan korang, masalah kemurungan ini; jika tidak diubati dengan segera; berkemungkinan boleh membawa kepada penyakit fizikal yang lebih kronik seperti gila, hilang ingatan, halusinasi, penyakit jantung, stroke, saraf, darah tinggi, migraine, buah pinggang, penyakit hati, kanser dan sebagainya lagi, di dalam jangka pendek, jangka sederhana atau jangka panjang.

Dari perspektif Perubatan Islam, masalah kemurungan ini sebenarnya adalah berasal dari gangguan syaiton dan jin yang mengalir di dalam darah seseorang itu dan menganggu fikiran (minda), hati dan jiwanya; sehingga menyebabkan seseorang itu mengalami kesedihan melampau yang berpanjangan (dan boleh bawa kepada gejala membunuh diri). Hanya dengan penggunaan ayat-ayat al-Quran (berserta Iman, Taqwa dan Istiqomah) sahaja yang mampu menghapuskan segala gangguan syaiton dan jin; yang berada di dalam dan di luar tubuh manusia.

Wallahu'alam.

"Yakub menjawab: Sesungguhnya HANYALAH kepada ALLAH aku mengadukan kesusahan dan KESEDIHANKU, dan aku mengetahui dari Allah apa yang kamu tiada mengetahuinya."  (Yusuf:86)





1 comment:

  1. bila kita jauh benda ini akan mudah dekat dengan kitakan uh...

    ReplyDelete