Menu

SEGMEN BEN ASHAARI : AKU , SEORANG BLOGGER !


Hari ni Abang Ben buat segmen lagi. Aku pulak tepu nak update so join je la. Dapat mengeratkan silaturahim sesama blogger seantero Malaysia. Haha.

Hari ni ditanya tentang peranan sebagai blogger. Bagi aku blogger ni lebih kepada penyebar maklumat, berkongsi pendapat dan sebagainya. Dah kalau sebar maklumat tu mesti la yang sahih supaya tak susah di kemudian hari. 

Macam aku, suka share pendapat aku dalam isu OKU. Aku nampak tahap kesedaran isu ni masih kurang. Jadi sebagai OKU dan juga blogger aku ada tanggungjawab untuk tingkatkan kesedaran tentang isu OKU ni. Contoh pasal orang tak bagi seat dalam train, parking kat parking lot OKU suka hati dia, tak pun pasal kemudahan2 OKU yang masih kurang lagi kat Malaysia ni.

Lepas tu ditanya pulak kalau aku dapat banyak duit dari blog aku akan buat apa...aku akan berenti kerja dan sebagai backup aku nak buat bisnis cupcake online..sambil tu terus la menulis. Nak berenti terus memang tak lah. Sebab aku suka merepek dalam ni. Hehe.

Harapan aku dalam dunia blog? Senang je. Supaya semua orang berblog dengan aman dan harmoni tanpa jeles dan dengki sebab setiap orang ada cerita dan rezeki masing2, Pastikan blogging dari hati bukan takat nak kejar trafik.

 p/s: eh semalam abang Ben datang komen kat sini. Suka nye ittew. Haha.



7 comments:

  1. saya setuju mengenai kemudahan dan mentaliti masyarakat terhadap golongan OKU, malah saya sudah beberapa kali menulis mengenai isu ini:

    - Persekitaran kurang mesra golongan memerlukan
    - Kita masih mampu untuk miliki sifat kemanusiaan
    - Orang Malaysia terlalu pentingkan diri sendiri

    btw done folow blog bro. teruskan menulis

    ReplyDelete
  2. Hai, saya dah nominate awak untuk Liebster Award. Jom tengok dekat sini

    http://ismahasmi.blogspot.com/2014/09/liebster-award.html

    ReplyDelete
  3. Assalamualaikum Salim..
    Apa khabar? Amboi, untungla abang ben singgah tinggal komen kat blog dia.. ^^,
    Jemput singgah ke blog saya juga kalau sudi.. ^_~
    SEGMEN BEN ASHAARI : AKU, SEORANG BLOGGER !

    ReplyDelete
  4. Assalamualaikum,
    cantik isu yang ingin diketengahkan itu, saya sokong 100% sebab sebagai rakyat negara nan merdeka ini setiap daripada kita mempunyai hak, dan moga perjuangan hak asasi manusia saudara itu akan mendapat perhatian... amin. Sal kenal dari segmen ben ashaari.

    ReplyDelete
  5. datang menyinggah jumpa kawan lama

    http://acikwatie.blogspot.com/2014/09/segmen-ben-ashaari-aku-seorang-blogger.html

    ReplyDelete
  6. Ros singgah sini dari segmen yang sama :)
    http://inilahrealitibukanfantasi.blogspot.com/2014/09/segmen-ben-ashaari-aku-seorang-blogger.html

    ReplyDelete
  7. Dari segmen yg sama. Smoga kita dapat bersaing secara sihat dalam dunia blog ni.

    http://sharingiscaring-fiza.blogspot.com/2014/09/segmen-ben-ashaari-aku-seorang-blogger.html

    ReplyDelete