Menu

Jangan Paksa Aku Kahwin !!!

Nak kahwin dengan sapa? Bila nak kahwin? Itu la soalan yang mungkin terpacul dalam kepala korang lepas baca tajuk entri tu kan? 

Heh.

Kahwin? Kalau ada rezeki mungkin 6 tahun lagi. Kalau ada rezeki lah. Sekarang ni aku nak bagi stabil dulu hidup. Lepas grad ni rasa terumbang ambing. Tak tau nak buat apa. Tu yang aku try aktif blogging balik. Mana tau kot2 ada rezeki dapat la income sikit.

Ok. Cukup cerita pasal tu.

Sekarang ni aku rasa banyak sangat drama Melayu yang bergenre kahwin paksa. Lepas cerita Rindu Awak 200% diganti pulak dengan Maaf Jika Aku Tak Sempurna. Jadi macam trending pulak kahwin paksa ni. Jadi semua orang dok berangan dapat kahwin paksa dan sekaligus mengharapkan ending happily ever after. 

Gitu.

Korang meh sini aku bagitau, sekarang orang kahwin suka sama suka pun secara puratanya 15 minit sekali mesti ada satu kes cerai. Kalau kahwin paksa lagi la. Berperang tetiap hari. Kalau tak sabar berapa juta talak yang jatuh agak nya.

Hmm...tak kisah la..kahwin la macam mana cara sekalipun yang penting ilmu rumah tangga dan sabar tu kena ada. Kalau ada benda tu insyaAllah kekal sampai syurga. Yang tu aku kutip pengalaman dari orang2 yang dah melalui alam rumah tangga. 

InsyaAllah akan dipraktikkan kalau ada rezeki nanti.



  

1 comment: