Menu

Oo mak kau meletup !!!

Assalamualaikum.

Hari ni baru masuk 2nd day puasa. Jauh lagi perjalanan kita dalam bulan puasa ni. Banyak lagi peluang untuk kita tambah amal ibadah sepanjang bulan puasa ni.

Yang tak best nye, baru dua hari puasa dah ada berita pasal budak injured akibat mercun. Habis. Tak hensem sudah time raya nanti. Dibuatnya putus jari tak ke naya. Tu kira ok la lagi. Kalau putus tangan kena daftar OKU pulak. Kalau mati, tak ke sedih mak bapak.

Faham lah jiwa muda, aku pun main gak mercun bola ngan thunderclap walaupun dalam keadaan aku yang OKU ni. Dulu je la dahsyat, sekarang dah kurang. Dah tua sikit kot. Jadi tak berapa nak rajin dah membakar duit bapak yang bekerja gigih demi sesuap nasi semata nak beli mercun.



Dalam banyak kes, mercun ni selalu modified punya. Kalau main yang asal punya takde apa2. Ditambah dengan sedikit waspada. Insya Allah selamat. Hehe. Kalau nak lagi selamat tak payah main terus sebab memiliki dan main mercun adalah salah disisi undang-undang dan boleh menyebabkan anda beraya dalam lokap. (almaklum pelajar undang2 katanya...ekeke)

Ok dah sampai sini je. kbai.

3 comments:

  1. hari ertama ramadhan dah ada mangsa mercun, masuk hujung ramadhan nt tak tau la, x serik serik

    ReplyDelete
  2. main mercun boleh.. tapi kena ada pengawasan orang dewasa.. budak2 sekarang imiginasi tinggi sangat.. pakar modified benda yang bukan bukan..ni yang abang nak marah nie..

    ReplyDelete
  3. Kalau jari dia putus, itu sebagai kenangan dia masa di bulan Ramadhan.
    Nak main boleh tp agak2 r...

    ReplyDelete