Menu

Duit. Duit. Duit.

Assalamualaikum.

Sekarang semua orang perlukan duit. Sedangkan nak pegi toilet pun kena bayar. Apalagi kalau nak makan. Macam macam cara boleh kita buat untuk dapatkan duit. Setiap orang ada jalan rezeki masing2 yang Tuhan dah tentukan untuk dia.

Macam sorang mak cik ni. OKU takde tangan yang ada cuma kaki sebelah kiri je, itu pun boleh jahit sampai  5 helai baju sehari. Kita yang ada kaki tangan sempurna ni belum tentu lagi boleh jahit sepasang baju. Kalau boleh pun entah bila boleh siap. Cabaran untuk kaum wanita ni. Hehe.

Cerita pasal duit. Sekarang ni banyak peluang dah terbuka luas untuk kita cari duit. Lagi kalau yang rajin online. Blogging, facebook, twitter semua boleh diguna untuk cari duit. Ramai dah orang yang dah berjaya dengan online ni terutama nya blogger macam Yuyu Zulaikha, Ben Ashaari, Hanis Zalikha ramai lagi kalau nak sebut yang penting usaha.

Jadi sempena cuti 3 bulan ni aku pun mau berusaha mencari duit disamping melembutkan sel otak dengan melatih diri menulis. Dah ada duit baru boleh kawen..eh..kan...kan...kan...

Kalau ada duit banyak gini memang aku kahwin dah la haha

No comments:

Post a Comment