Menu

Ada aku kesah ?

Assalamualaikum. 

Tajuk macam marah. tapi tak sebenarnya. Cerita bab kawen semalam dengan mak. memandangkan aku ini adalah golongan OKU jadi gua jadi takut dan fobia mau kawen. Jadi sudahnya aku cakap dengan mak tak bosan ke hampir setiap kali borak mesti diselitkan elemen pasal kawen2 ni. Stress den. Pastu mak aku reply...

Ada aku kesah?

Tapi itu lah.Sejauh mana aku cuba elak semakin rasa itu datang. Dulu aku ingat boleh lari dari perasan tu rupanya tak boleh. Terasa separuh jiwa kosong. Macam lagu separuh jiwaku pergi tu. Haa..macam tu la rasa dia.

Diorang selalu pesan, takada beza nya kau dengan orang lain malah lebih baik dari orang lain, habis sekolah, belajar tinggi masuk U, sekejap lagi nak habis belajar ada rezeki kerja. Cuma yang beza nya kau itu ada ferrari. Itu je. Rezeki orang kita tak tau.

Nak kata kau tak boleh jaga dia lepas kawen? Ingat kalau niat kawen itu baik Allah akan jaga kita. Allah takkan bagi sesuatu yang kita tak mampu memikulnya. Orang akan berhenti bila penat. Yang akan memandu hidup adalah kau. Cuba sehabis baik dan tawakkal. Bukan orang yang tentukan semua tu. 

Terus insaf dan sekarang tengah berusaha. Whatever it is support dari family tu cukup penting kan?

Nick Vujicic with Kiyoshi

1 comment:

  1. just remember that Allah always with us,...setiap org ada kelemahan n kelebihan masing2,...=)

    ReplyDelete