Menu

Nostalgia Handphone Zaman Dulu Kala

sekarang ni semua orang dah pakai iPhone la, Blackberry la, Samsung Galaxy dan segala bagai fon yang canggih. Even budak2 sekolah pun dah pakai Blackberry. Aku pakai fon biasa2 aja. Takde la canggih mana pun. Jom kita mengimbau kembali fon yang aku pernah pakai satu ketika dulu

 
yang ni fon pertama aku Nokia 3310. Form 4 baru dapat pakai fon. TU pun terpaksa sebab senang nak call mak aku bila ada kelas tambahan. Ada dalam setahun pakai fon ni pastu tukar sebab bateri habis cepat. Tensi sungguh pada ketika itu..haha

 yang ni Nokia 1000 kalau tak silap. fon ni aku guna sebab bapak aku dah tukar fon lain. Jadi merasa la aku upgrade sikit dari 3310 tu haha..stylo sikit yang ni

oleh sebab aku dapat result yang cemerlang (ceh...konon la) dalam SPM bapak aku belikan fon ni . Nokia 6680 masa tu dah hebat walaupun aku dapat fon ni second hand, redha je la orang dah belikan. Fon pertama aku yang bewarna dan boleh dengar lagu memang cool la. (masa tu la)


dengan azam dan tekad nak beli fon baru akhirnya tahun 2008 tak silap aku beli fon ni menggunakan duit raya dan di support oleh bapak aku. Akhirnya dapat fon baru dari kotak, bau kilang orang kata. tapi jodoh aku dengan fon ni tak panjang sebab ada banyak masalah dengan teknikal aku pun fed up lalu tukar ke fon baru


Last sekali N70 ..last fon dalam kategori boleh buat muzium. lama jugak pakai fon ni. Aku suka  dengar lagu pun best je..tapi lama kelamaan jadi makin slow dan sampai ke tahap kritikal aku terpaksa mencari yang lain...yang lebih pantas dan ringan serta sesuai dengan peredaran zaman gitu.

itu kategori fon pra sejarah aku..korang macam mana ?


2 comments:

  1. second phone tuh best..keypad die lembut jer..laju je taip mesej~

    ReplyDelete
  2. second phone tu klu slalu msg msti number huruf semua dh hilang kt keypad 2...

    ReplyDelete