Menu

Nostalgia zaman 90an...

assalamualaikum...andai ada mesin masa doraemon dalam dunia ni...nak je balik ke zaman kecik2 dulu...masa tu tak kenal lagi zaman cintan cintun...stress study...gadjet segala bagai...indah je rasa...takde sebarang masalah cuma masalah nye kena marah dengan mak akibat degil..hoho..jom kita flashback zaman dulu kala punya barang...budak2 sekarang tak nampak dah benda ni..


tutup botol oren...yang ni main kat sekolah sebelum cikgu masuk atau waktu rehat serius best..jentik tu sampai melecet tangan hahah...part mennimbang tu memang failed la hahaha


digivice...zman dulu mana la ada duit sangat budak2 ni...sampai nangis depan kedai cina gara2 tak dapat benda ni..last2 ada kawan jual kat aku 15 ringgit...aku beli ..seminggu simpan duit belanja sebab benda ni adoi la.. =.='


lawan pemadam...sukan feveret kat sekolah...siap ada bekas pensel extra sebab nak sumbat pemadam kat dalam tu...ada banyak sampai berkotak kotak..last2 habis sebab dah hilang skill hahaha


yang ni paling memberi kesan...mak aku paling menyampah dengan kad ni...nak beli pun sorok2 mintak member tolong belikan..last2 kantoi dengan mak aku habis kena bakar semua...lepas tu tobat tak beli dah...

sebelum muncul nya PSP la...gameboy...yang ni la yang aku hadap time cuti sekolah..mak aku tak bagi main time sekolah...dia sorok kat mana entah...sebab dia tahu aku ni jenis yang leka main game...kalau dah main tu berhantu katanya...dan minat aku kat game membawa sehingga sekarang...

tu la kadang seronok ingat zaman dulu2 kan...tipu la kalau korang tak pernah main semua ni kecuali mereka yang lahir zaman moden..sekarang pegi sekolah bawak henset main angry birds ...takde nilai tradis la zaman sekarang ni..




2 comments: