Menu

Forever alone...




Assalamualaikum...tajuk post hari ni sangat sadis hehehe...tapi memang yang tu la aku nak cerita kat korang sekarang...

Biasa kan kita dengar istilah 'forever alone' ni untuk mereka2 yang tak ada teman istimewa dalam hidup kan...sure timbul kejelesan membara tatkala tengok member semua dah tunang...kawen dan ada anak pulak...sapa tak panas ye dak...

Itu normal sebenarnya...aku pun rasa benda yang sama...ditambah lagi dengan keadaan diri aku yang tak berapa nak sempurna ni..tu yang buat aku fikir sejenak soal kawen ni...

Tapi bila aku dekat universiti ni aku tengok ada dua orang lecturer sorang lumpuh yang sorang lagi buta...tu yang jadi sumber insiparasi untuk aku menjalani hidup yang penuh mencabar.. ( ayat macam drama tv pulak hehe) tengok diorang boleh je jaga anak2...jaga family walaupun keadaan diorang macam tu..serius kagum tengok diorang..

Aku teringat ustaz aku cakap dulu..Allah jadikan manusia ni berpasangan..semua dah tertulis..kita cuma perlu usaha dan doa je.. pastu kena ingat hubungan dengan Allah kena jaga..sebab Allah kan pemilik hati manusia...jadi mintak la kat Dia... kalau tak mintak tak dapat...

Lagi satu hubungan dengan mak bapak kena jaga.. serius.. kalau hubungan dengan mak bapak tak jaga macam mana Allah nak bagi teman hidup kat kita.. sebab redha Allah terletak pada redha kedua ibu bapa kita...ingat tu...

Macam yang aku cakap tadi la kan...aku ni tak la sempurna mana pun... bukan jugak Dean's List... tapi bagi aku dua benda ni cukup penting selain dari persediaan diri sendiri...so sapa2 yang dah rasa nak kawen tu mari la kita sama2 mempersiapkan diri baru la Allah boleh bagi yang terbaik untuk kita.. Anda takkan selamanya sendiri cuma mungkin masanya belum tiba...


- Posted using BlogPress from my iPad

2 comments:

  1. xde istilah forever alone la.. Allah kan ada ngan kita ;)

    ReplyDelete