Menu

Tipu sana...tipu sini..

assalamualaikum semua...selamat pagi ...(sambil jeling jam kat desktop lagi 15 minit nak tengahari..) hari ni bangun lambat menikmati saat2 terakhir percutian di rumah...padahal nanti hari jumaat balik lagi... =.='

ok la terus kepada topik hari ni ye iaitu TIPU atau dalam bahasa rempit nye...kencing atau kelepet...(aku pun ak tau sangat bahasa diorang ni..) tu la dunia sekarang ni penuh dengan penipuan...sampai macam2 bahasa digunakan untuk untuk menggambarkan penipuan...



kes pertama tipu mak...sanggup tu tipu mak sebab nak keluar dengan boyfriend...last2 dah kena rogol..sekurang kurangnya 4 kali oleh empat lelaki berbeza...huish..aku yang lelaki pun ngeri membaca nya ...apa lagi perempuan ..tu la mak aku selalu pesan...kalau nak pegi mana2 nak buat apa bagitau la mak...bukan bermaksud anak manja ke apa..sekurang kurang nya mak tau kita ke mana..style aku...aku bagitau..lepas aku buat sesuatu...kalau kena marah tadah la telinga...janji jangan bohong...

kes kedua..student IPT sanggup bawak tangkal  untuk lulus exam...sanggup bayar RM 350 pulak tu...haiyoo..gila betul sampai benda karut macam tu pun percaya semata mata nak lulus exam..bagi aku baik aku fail dalam exam pun tak pe dari dibelenggu rasa bersalah dalam hidup..tak berkat kot...bayangkan la dengan kelulusan tu nak cari kerja, nak bagi anak bini makan..tak ke haram duit tu nanti..

p/s: tu la kadang2 orang buat benda tak fikir panjang kan...sanggup menipu untuk kesenangan diri sendiri..sama2 kita berdoa supaya tak terlibat dengan perkara ni.. 

^_^

4 comments:

  1. menipu nie memang tak bagus,mesti ada punyalah akibat buruk dari sifat suka menipu tue..

    ~pasal tagkal tue, tak sangka ade lagi org yg pcaya benda2 mcm tue walaupun skrg nie dah tahun 2012..

    ReplyDelete
  2. erkkk.. gile sadis entry. yg pelajar IPT tu lak kejadah nye?? nama je bljar tinggi2.. adess... -_-"

    *peringatn utk diri sndiri jgk.. nice entry bro.. =)

    ReplyDelete
  3. bahaya jg kesan tipu nie.
    tp kadang2 kita pn bukan boleh nak elak drpd menipu nie. tp jgn jdkn tabiat la pula. tak elok kn...

    ReplyDelete