Menu

SELAMAT HARI KEKASIH...

assalamualaikum...selamat tengahari...di kala hujung minggu ni liat je tangan nak update blog..tapi hati rasa nak update jugak...sebab hari ni ialah KEKASIH...bukan sambutan Valentine's Day...tapi memperingati hari keputeraan kekasih Allah...Muhammad (sallahu alaihi wasallam) kalau boleh bukan setakat Maulidur Rasul je ingat kat Nabi..hari2 kita mesti ingat.



mungkin ada yang akan kata sambutan Maulidur Rasul satu perkara bida'h (rekaan) sebab Nabi tak pernah pun meraikan hari lahir baginda...tapi bagi aku tatkala zaman dan makin berubah...manusia tu lalai dan leka...perlu ada sambutan macam ni untuk mengembalikan ingatan terhadap Nabi dan sirah perjuangan nya..ini sekadar pandangan aku  yang cetek ilmu dan banyak kelemahan ni..

jadi bagi meraikan hari ni...marilah kita banyak kan selawat...semoga lepas hari ni pun kita jadikan selawat sebagai amalan.. 

Sabda Rasullah SAW : Barangsiapa yang berselawat keatasku sekali,nescaya Allah akan turunkan rahmat keatasnya 10 kali ganda - (Muslim.)


p/s : jom selawat...
^_^

1 comment:

  1. suka setuju dgn pndgn awak nie..kan kita nie manusia yg selalu lupa dan lalai..so kena ada pendekatan yg dilakukan utk mengingatkan kita tntg perkara nie...
    anyway, salam maulidur rasul..^^

    ReplyDelete