Menu

nak jadi macam Safee Sali lah...

assalamualaikum semua....bangun la...dah tengahari...tak baik bangun lewat.. tengok macam aku bangun pagi...11.59 a.m...wakakaka...pagi la tu kan...sekarang ni tengah cuti boleh la buat gitu...minggu depan dah start kelas tak boleh...tak pasal2 miss kelas nanti..


serius tak boleh blah tajuk...berangan nak jadi Safee Sali konon...tak sedar diri...aku ni tak boleh main bola tapi minat bola..orang sekeliling aku semua tanya..."Eh, apasal ko minat bola? ko bukan boleh main bola pun." Mula2 sentap juga la mak...apa ingat OKU macam aku tak boleh minat sukan ke...? aiyoo cetek pemikiran manusia tatkala zaman moden ni..



tersasar jauh sudah...berbalik kepada cerita Abang Safee Sali (err..bukan gedik la...respek orang tua....) yang menyambung kontrak beliau dengan Pelita Jaya FC siapa yang yang tak nak jadi macam beliau kan? gaji RM 90,000 sebulan dengan macam2 bonus...rumah, kereta siap ada supir (driver) lagi...kalau kat Malaysia ni memang susah nak dapat la kan...kata orang rezeki jangan ditolak...bahana jangan dicari...kalau aku pun dapat gaji macam tu memang dah tak jejak Malaysia dah...

apa pun...semoga Safee Sali terus maju dalam karier beliau...asal jangan lupakan team Malaysia sudah..

akhir kata majulah sukan untuk negara... 
ayat standard pengulas sukan =.='


1 comment: