Menu

Kesopanan dan kesusilaan....

Assalamualaikum....baru dua hari start sem baru macam2 dah jadi....drama masa register subjek yang masih belum setel...ditambah pulak dengan wheel chair ku yang jahanam mengetest..(bahasa baru ni) tahap kesabaran aku...

Dah la wheel chair rosak..terpaksa naik wheel chair biasa yang memerlukan orang menolaknya...sabo je la...dah la banyak urusan nak pegi setel dengan opis hari ni...nasib baik ada member tolong...berpeluh gak la dia dok menolak aku ke sana ke mari...ni guna nya member....ada di saat memerlukan...bukan time senang je...

Nak dijadikan cerita...time aku tengah sibuk2 tu...tiba2 aku sedar handset aku jatuh...terus member aku lari cari...tak ada...time tu aku dah pasrah je la...siap plan beli handset baru lepas ni...dalam masa yang sama aku try je call hanset aku tu..

Tak lama lepas tu alhamdulillah ada orang angkat call tu...yang paling best nye yang jumpa hanset aku tu call mak aku untuk tau sapa owner fon yang dia jumpa..tengahari tu dia jumpa aku...then pulangkan fon tu...tapi sebelum bagi fon tu siap check ic untuk pastikan aku betul2 tuan punye fon tu...

Tak sangka...dalam dunia yang moden macam ni tak sangka masih ada lagi mereka2 yang berhati mulia macam ni...kan bagus kalau semua orang saling tolong menolong dan jaga adab antara satu sama lain macam ni...aman dunia..

p/s : nampak status sorang lecturer kat fb yang tegur student yang guna fon dalam kelas..ditegur 2,3 kali tak jalan...bila dah tinggi suara baru kecut perut masing2...sebagai student...redha guru tu penting...kalau tak...keberkatan ilmu akan hilang.... berdasarkan pengalaman peribadi aku la...ingat tu.. ^_^



- Posted using BlogPress from my iPad

1 comment:

  1. subhanallah, masih ada lagi org yang baik sebenarnya...

    ReplyDelete