Menu

Tips memujuk 'Si Dia' yang merajuk

ades la...kritikal dah kau ni....malam2 gini jiwang....udah2 la tu membawa hati...kehkeh...takde sapa yang sudi pun...(ayat menagih simpati..T_T).. nak tanya korang ni..selalu kalau korang punya ehem2 merajuk buat macam mana ? bagi bunga ? coklat ? ajak gi tengok wayang ? ...aku memang takde bakat dalam pujuk memujuk ni.. jadi hari ni aku nak share tips2 macam mana nak pujuk para wanita yang meraajuk ni..



1. Sentiasa memberitahu yang sebenar
Sesungguhnya berkata benar itu lebih baik dari berdusta. Perihalkan apa yang berlaku dan ketahuilah mengapa si dia merajuk. Perlu berterus terang dan jangan berselindung. Dengan perlakuan ini, ianya dapat mengeratkan perhubungan kerana anda mengambil berat tentang si dia.(aku memang selalu jujur dan berterus terang...tak baik tipu wooo...berdosa...)

2. Bertolak ansur dan bijak dalam membuat keputusan.
Memang sukar untuk kita bertolak ansur tetapi tidak bermakna kita kalah sekiranya kita mengalah. Dalam situasi sebegini, anda haruslah bijak dalam membuat sesuatu keputusan. Sekiranya si Dia merajuk dan anda tidak berjaya memujuknya, gunakan gaya anda yang tersendiri dalam memujuk hatinya. Dengan ini, anda kelihatan bijak dalam membuat keputusan.(bila part macam ni aku memang cair..selalu mengalah siap nyanyi kumpulan 'Sventeen - Selalu Mengalah'

3. Berikan pengucapan yang ‘manis-manis’
Manis tidak semestinya manis bukan? Ketika si Dia tengah merajuk, cuba anda bergurau senda dengan dia dengan menggelarkan si Dia, “bucuk”, “comot”, “manje” dan sebagainya. Dalam pada itu, selit-selitkan ayat-ayat power anda dalam perbualan tetapi masih mengekalkan perkataan-perkataan manis seperti yang disebutkan tadi. (yang ini memang menjadi kepakaran aku la..ayat memujuk memang semanis kurma...nasib baik tak kene kencing manis...hahaha)

4. Dendangkan lagu untuk si dia.
Tips yang paling afdal. Si dia pasti merasa amat istimewa kerana anda menyanyikan khas untuknya. Cubalah, di telefon, atau semasa hendak tidur di telinganya… mana tahu si dia berkaraoke bersama – sama anda! (haish yang ni paling berat sekali...nak kene training vokal dengan Faizal Tahir dulu ni..kalau tak semakin krtikal merajuk nye...)

p/s : sumber adalah di sini ditambah dengan pengalaman cinta monyet sendiri... ^_^

11 comments:

  1. hahaha...

    <= kadang2x mrajuk kena pujuk hati ni sendiri.. haiysshhh

    ReplyDelete
  2. cinte monyet

    no wonderla ayat skema je y lain

    rupenye ade sumber

    ReplyDelete
  3. fuhhh,15thun dah ada gf.siap drve 1600km lg.

    ReplyDelete
  4. aku x suke pujuk2 ni...

    lantak lah kau..

    mcm penting diri kan? tapi, aku ni jujur...nak buat camner? hehehe....

    ReplyDelete
  5. saya suka di pujuk...^^

    ReplyDelete
  6. hehee...kne blaja nie tp utk sape erk..hoho

    ReplyDelete
  7. tips yg berguna...tapi pendpaat sy paling sweet bab nyanyikan lagu..sweet + romantic....(^____^)

    ReplyDelete
  8. nak pujuk laki lak?haha :P

    ReplyDelete
  9. lol. kalaw de xtrime pujuk bia je asalpujuk suda. bia mase pulak pujuk de. wakaka

    ReplyDelete