Menu

aku nak jadi PANDAI...

assalamualaikum..selamat pagi...bangun2 ...tau la puasa ...jangan la tido je..meh bangun baca blog aku meh..heheh..hmm..sapa nak jadi pandai...confirm la dalam dunia ni takde sapa pun nak jadi bodoh kan..tapi macam tu la adil nye Allah...kalau semua pandai susah gak kan...

tapi hari ni ada suatu kajian dari Kanada yang menarik perhatian aku....di mana pengguna Internet Explorer (IE) memilik tahap IQ yang paling rendah..dalam bahasa sopan nye kira kurang pandai la ...bahasa kurang sopan sendiri tau la ye..mungkin sebab dia mudah nak digunakan tapi bagi aku...IE ni macam siput je =.='



kalau guna Google Chome ngan Firefox pulak..tahap IQ anda adalah berada pada tahap normal ...huu..nasib baik aku pakai Chrome..selamat ..kira normal la tu



dalam suratkhabar pun tulis..sape yang pakai Opera ngan Camino (yang ni aku tak pernah dengar lagi..) berada dalam tahap IQ yang tinggi..errr..rasa macam nak tukar terus lepas ni hahahaa..jom ramai tukar browser anda.. :p


aku kata : walau cerdik macam mana pun kita..kalau akal tak diguna sebaik mungkin tak guna gak kan..jadi una la akal sebaik mungkin untuk majukan diri, keluarga, masyarakat dan negara..(pergh..dah macam Ahli Parlimen pulak dah..)

4 comments:

  1. hoho..ade gak post entry pasal ni..

    http://thisisme157.blogspot.com/2011/08/aku-pengguna-googe-chrome.html

    kalau rajin jenguk la k c:

    ReplyDelete
  2. suke hati je kira IQ berdasarkan browser yg kita guna...adehei..huk3..
    shida pon chrome gak..~~~
    sapa nyer kajian nih?..huh!!

    ReplyDelete
  3. ye ke... hehe... sy guna musang...

    ReplyDelete