Menu

Aduh...lapar nye !!!

bulan2 puasa ni nak2 lagi tengahari mesti perut lapar gila kan..mengeluh...adoi lapar la...adoi haus la...masuk je pukul 6 terus lembik tak bermaya..macam tak makan 3 hari...pukul 5.30 semangat duk pegi bazaar ramadhan sebab nak beli juadah berbuka yang terdiri daripada ayam golek..kuih muih...air kelapa dan macam2 lagi sehingga penuh tangan dengan juadah..



tapi pernah tak korang fikir dengan kepala otak yang serba bijak dan pandai tu..ada ramai lagi umat islam kat luar sana yang tak dapat nak berbuka dengan mewah macam kita semua ni..yang lepas buka tersandar kenyang bagai ular sawa..berbanding dengan mereka nak makan sehari sekali pun cukup la payah..tak percaya tengok video ni...



kasihan sungguh aku melihatnya...serius mengalir air mata aku.. T___T
alhamdulillah kita tak pernah rasa keadaan gini kan cer bayang kalau kita yang kena..

p/s : terima kasih bro Ben dan si tomatokering yang buat gua tersedar dari mimpi hidup yang senang lenang...sentap gua kejap..jom derma ramai2 kat sini...



3 comments:

  1. errkkk gua pong sentap dengan entri gua sendiri .. huhu ;p

    ReplyDelete
  2. sedapnya satay tu,errrrr....dugaan ngguh...

    ReplyDelete
  3. syukur dengan nikmat yang ada...=)

    ReplyDelete