Menu

Kau ingat aku sampah ke haa????

haish...cukup tak faham aku dengan masyarakat sekarang ni...macam2 masalah timbul..sekarang ni tengah hot dengan masalah buang bayi...aku rasa kalau bayi tu boleh bercakap mesti dialog kat atas tu keluar lan..masa tu la  dah tak berani nak buang bayi sesuka hati..pucat lesi muka ko nak..


meleleh air mata aku.. yang macho ni bila tengok wajah2 comel tak berdosa digigit semut..dalam tong sampah..depan masjid...yang terbaru di tinggal kat atas bonet kereta..semalam dekat ladang kelapa sawit...suka2 je tinggal kat situ...sampai kerajaan ada buat 'baby hatch' supaya baby yang comel dan suci ni tak dibuang merata -rata..



untuk yang takde zuriat duk sibuk berubat sana sini..makan supplement..IVF segala bagai..tak dapat jugak anak...yang dah dapat..buang sana buang sini.. tau takut.. malu..tapi time buat tu tak fikir pulak..double dosa ko dapat...malu diri sendiri ngan mak bapak

aku kata : demi mengejar nikmat yang sementara..tu la akibat nya..kalau dah tak tahan sangat kahwin je..halal..sukati la nak buat apa masa tu..berapa kali nak buat sukati....hahaahaha gelak jahat.. :p

reung renungkan...
sekian..
:)

6 comments:

  1. sebenarnya..klu takmo anak tu bg je kat spital atau klinik kesihatan lbh baik.so dosa tak la bertambah2 dgn membuang anak dan membunuh.sian nyawa anak tak berdosa tu

    ReplyDelete
  2. kalu ade baby pompuan bagi aku wey..aku teringin nak ade adik pompuan..


    Entri Terkini : Asal lah cakap jepang lak ni????
    Entri terdahulu :Tentang aku si blogger picisan

    Watch my video songs ^_^

    ReplyDelete
  3. hurmmm...generasi masa depan da tak terjamin keturunannya...

    ReplyDelete
  4. ngaaaa ni mesti kess metro hari ni kan? grr geram bacaaa sian baby tu....mintak dijauhkan daripada perbuatan macam nie..

    ReplyDelete