Menu

Gua Superman... lu ???


gua Superman ... lu orang ada... ?hehehe takde la...bak kata kumpulan Lucky tu...aku bukan la Superman ...aku juga bisa nangis.. (sudah2 berenti la karang hujan pulak...) kahkahkah :p .. sebenar nya  nak cerita pasal sebuah gua yang ditemui di mana keadaan dia ala2  yang dilukis  dalam komik Superman..tak caya tengok sini..


yang ni kat dalam komik ..


macam sama je kan...

ni aku paste kan berita dari Kosmo hari ni..

LOMBONG NAICA, Mexico - Sebuah gua yang mengandungi gipsum berwarna putih kelihatan mirip gua dalam komik mengenai kisah adi wira, Superman yang ditemui di sini dicadangkan dijadikan warisan dunia, lapor sebuah akhbar kelmarin.
Gua itu ditemui dua pelombong sepuluh tahun lalu dan dianggap fenomena ajaib di dunia.
"Ia salah sebuah daripada keajaiban dunia," kata seorang ahli geologi dari Institut Andaluz de Las Ciencias de la Tierra, Juanma Garcia Ruiz yang mengkaji lombong berkenaan.
"Gua itu merupakan sesuatu yang mengagumkan dan masih terdapat orang di Mexico yang tidak mengetahui betapa pentingnya ia dipelihara sebaik mungkin," tambahnya.
Pembentukan batang-batang umpama kristal itu yang terletak 290 meter di bawah permukaan Bumi terjadi apabila air yang amat panas menjadi sejuk dan tepu bersama gipsum.
Ia umpama gua yang terdapat dalam komik Superman yang dikenali sebagai Fortress of Solitude. - Agensi


  p/s : hebat betul ciptaan Allah kan... :)

3 comments:

  1. aku ada baca dalam kosmo tadi
    nampak sama kan cam dalam cerita
    heheheh

    http://hanspunyablog.blogspot.com/2011/07/kontest-menang-duit-raya.html

    ReplyDelete
  2. gua tu cantik. subhanallah

    =)

    ReplyDelete