Menu

AKU SEORANG PENAGIH...ANDA BAGAIMANA?

assalamualaikum ^^

indah nye hari dengan disinari mentari pagi..di samping kicauan tukul dan gergaji para tukang merenovate rumah aku ...awal sungguh diorang datang demi menyiapkan projek yang diamanahkan...aku ? pagi2 menjulngkan mata mencari bahan untuk update blog ni...haish..



ada benda yang menarik aku dalam entry pertama hari ni...aku ingin membuat pengakuan bahawa aku SEORANG PENAGIH.. bukan penagih rokok dan dadah ye...aku memang...PENAGIH FACEBOOK & BLOG...erk..sangat serius ketagihan yang dihadapi ini...sehari tanpa mereka berdua bagai  tak sempurna hari ku ini...komen FB la..komen situ...komen sini .. takde kerja memang cenggitu la..kehkehkeh

macam yang aku baca dalam surat khabar hari ni..

Penagih kategori baru itu bertindak seperti orang yang tidak diberi dadah apabila dipaksa untuk tidak menggunakan internet dan media elektronik yang lain.

pastu baca lagi...

 Menurut kajian itu, 53 peratus daripada 1,000 orang yang terbabit dalam kajian melaporkan yang mereka merasa marah apabila tidak menggunakan internet. 
Kajian itu juga mendapati, 40 peratus responden merasa sunyi jika tidak menggunakan kemudahan online. Sementara itu, dalam satu lagi kajian di Britain, satu pertiga ibu bapa di negara itu beranggapan internet mengancam anak mereka dan 80 peratus kanak-kanak ketagih laman web sosial seperti Facebook dan Twitter.

erkk patut la kalau takde letrik rasa bagai setengah mati.. korang ? =.='

7 comments:

  1. ketagih sebab dah terbiasa . kalau tak dibiasakan dan cube tahan2 utk tak b'fb & b'blog , mesti tak ketagih . hehe ~

    sye ta de letrik ta pe lg kot . jangan takde air , lagi la rase cam nak mati =)

    ReplyDelete
  2. heeee!
    saya juge dilema ketagihan ini
    pehh
    sangat dasat
    sampai mak tye ape yg ko dok tuktektuktek tuh..hehhe =p

    ReplyDelete
  3. sy pun dah addict dgn blog nie..huhuhu..

    ReplyDelete
  4. i lagi lah !tak dapat laptop sehari dah ghupe cam tagih 'dadih',hahahha! kuat toi aura internet ni,huhu......

    ReplyDelete
  5. huhuhu..
    time cti cenggini je leh melunaskan sgla ketagihan thdp mdia elektronik nih..
    kang da stat sem bru, xd msa sgt.. huhuhu..

    ReplyDelete
  6. xde letrik xpe lg.. jgn xde air nk eee erk payah... hehehehe

    entry for today Spontaneous Thursday : Niat & Urban-or-Disaster

    ReplyDelete