Menu

DARA...aku mencarimu...

sila baca dulu ini bukan entry lucah 18sx...tapi cuma nak bagi sikit pandangan dan pendapat aku..pasal ada sorang adik ni (bajet muda pulak huhu..) mengaku kat blog dia.. dia dah tak ada DARA lagi..aduss..sungguh berani ye beliau ni..tak perlu la aku nak print screen blog dia sebab nanti tersebar aib kang bertambah pulak dosa aku..

perkara first yang terbit dalam otak aku ialah...KESIAN KAT MAK BAPAK DIA..penat2 je bayar yuran hantar pegi sekolah..tup2 jadi macam ni.. TAPI dalam masa yang sama jugak MAK BAPAK jugak yang salah.. patut nya kawal sikit budak tu..bukan bagi freedom secara penuh budak umur 14 tahun pakwe dah bersepah..aku ni dah 21 pun takda awek lagi T__T  

second thing...setau aku la yang tak habis belajar lagi ni.. DARA tu penting sebab nak tunjuk yang sorang perempuan ni jaga kesucian diri dia...kalau tak ada dara makna dia dah tak suci..orang Melayu sensitif dengan DARA ni..macam dalam cerita Melayu sanggup putus tunang akibat takde DARA..kalau tak takkan ada istilah 'dah ditebuk tupai..' so sapa nak kawen dengan dia pasni lepas pengakuan berani mati

third..pentingnya agama dalam hal ni..kalau basic agama tak ada haa...macam ni la jadi nya..bukan aku suruh pakai purdah ke jubah...at least dirikan 'tiang' pastu cover sikit aurat tu..aku sekadar mengingat...kalau dah rasa diri tu ok alhamdulillah..kalau boleh improve la..

so conclusion nye..DARA yang aku cari ialah ANAK DARA...yang ada AGAMA, AKHLAK...bukan sekadar DARA..

p/s: komen dengan berhemah...anda sedang diperhatikan...

3 comments:

  1. biasalah bebudak pemikiran tak matured laei....


    p/s: sedang diperhatikan kunun :P

    ReplyDelete
  2. tula.. riso kan tgk budak2 zaman skrg. nk ckp pon xtaw. berdose meninggalkan solat. tapi lg berdose kalo tak rase bersalah meninggalkan solat. inikan pulak dah berzina patu gi canang2 kat orang pulak. bangge dengan kebodohan dan dose sendiri. errr, teruknye. mmg kesianla mak bapak die. panjangla plak membebel kan. huhu

    ReplyDelete
  3. risau dgn bebudak zaman sekrang nie..makin pelik2..berzina pastue tanpa segan silu mengaku..berzina , ppregnant pastue buang baby, bunuh baby mcm tue jer..semoga mereka semua dikurniakan Taufik dan Hidayah dari Allah..sama2 lah kt doakn merka kembali ke pangkal jln...

    ReplyDelete