Menu

pengalaman pahit bersama nasi lemak dan roti canai...

erk..alhamdulillah kenyang..korang dah sarapan ke belum? ke terus combine ngan lunch sekali? brunch kata nya hehehe...kali ni update sebab nak luahkan rasa sedih dan kecewa aku terhadap nasi lemak... ala2 luahan cetusan gati

cerita nya macam ni...pukul 10 tadi aku dengan perut yang tersangat la lapar mintak mak aku beli nasi lemak untuk mengisi perut ku yang sedang menyanyi lagu keroncong asli akibat kelaparan..

lalu dengan penuh rasa keibuan mak aku pun pegi la beli...menuju ke kedai yang biasa dituju apabila tak ada mood masak huhuhu..lepas 15 minit mak aku balik..siap beli extra roti telur lagi..

so apa lagi...dengan penuh nafsu memulakan sesi sarapan pagi...tapi alangkah sedih rasa di hati..sudah la telur rebus tak ada...rasa nasi lemak tersebut sangat la fail...walau tak sedap ku habiskan sebab perut lapar..oleh sebab perut aku yang serupa tong dram ni..aku teruskan dengan roti telur..sama saja...fail...tawar...

harga makanan makin naik...tapi rasa makin tak sedap ??? apa kejadahnya ini semua ?? aku dah selalu makan kat situ...cuma baru2 ni je tak sempat nak menyinggah sebab aku ada kat U... tak paham aku..patut nye jaga la sikit pelanggan tu..kualiti maintain...tak kisah harga mahal tapi sedap..gerenti orang cari..


p/s : ingat la hidup peniaga bergantung kat pelannggan..kalau pelanggan lari camne nak masyuk..??

~SEKIAN~

4 comments:

  1. hahahaha .
    tu makan ke telan ? ^^

    ReplyDelete
  2. telan je..kalau dah kebuloq pe nak kisah.tapi dah kenyang baru komen..haha...
    yeah dah follow

    ReplyDelete
  3. lepas tu kuantiti makanan sekarang makin sikit. nk buat fine dining ape -.-

    ReplyDelete
  4. kalau aku dah kebulur aku telan je....makanan dah mahal sebab barang2 pon mahal pastu time tu la dorang nak sep barang dorang tu haaa,sebab tu tawo!

    ReplyDelete