Menu

bila aku pegi kursus

assalamualaikum..selamat pagi...akhirnya dapat jugak aku mengupdate blog ni setelah 2 hari berkursus..cewah..hehehe...kursus yang aku pegi ni tujuan dia untuk mempersiapkan diri untuk OKU macam aku ni memasuki alam pekerjaan..

mula2 macam malas nak pegi.tapi kalau duk rumah mengadap PC semata memang membazir masa la kan..jadi aku pun pegi la..kat Sentul je pun...program free..aku memang suka kalau benda2 free ni..

kat sana macam2 ilmu aku dapat..macam mana nak sedia untuk di interview, cabaran dan halangan yang terpksa aku lalui nanti..peluang2 kerja yang ada untuk OKU..especially kerja kerajaan ..

macam2 jugak orang yang  aku jumpa..yang blind, kurang pendengaran, bisu  yang pakai wilca macam aku pun ada..yang blind ni walaupun tak nmpak tapi hati diorang terang..senang ingat sesuatu benda tu..tapi yang menarik perhatian aku kan pasal sign languange untuk diorang yang kurang pendengaran..aku tak pernah tau macam mana nak communicate diorang ni..time kursus tu cuma senyum2 je la..kesian kan ???

orang kata OKU tak boleh jadi macam orang biasa..boleh..ada je yang pegi tengok wayang, keluar dengan kawan2 pakai baju smart..kadang diorang ni sebenarnya lagi ok dari orang yang sihat..bukti nye..ada satu penceramah tu dia jadi Pegawai Tadbir Diplomatik..gaji 10k kot sebulan..korang ada? yang pakai wilca pulak.boleh lagi pakai kebaya..kelasss gitu..korang pun malas nak pakai kebaya kan hehehe..

walaupun ada kekurangan tu masing2 ada kelebihan..rata2 semua muka boleh tahan cun dan hensem jugak la...terpesona aku melihatnya..nasib baik kuat iman hehe..kalau tak ketemu jodoh kat situ.. :P

p/s : jadi korang bersyukur la dengan apa yang ada kat korang ye...

ini contoh manusia tak bersyukur...nak jadi Angelina Jolie..last2 jadi macam ni..

4 comments:

  1. patutlah lama menghilang....

    ReplyDelete
  2. ehhhh,ce la cite cane pekerjaan untuk orang oku, aku nak tau...tapi aku memang respek la,even oku pon lagi banyak keistimewaan yang ada pada diri seseorang tu...especially macam ko ..aku memang respek gila kat ko, kuat semangat! paling penting ko lagi hebat dari aku.... aku respek ko salim!

    ReplyDelete
  3. one more thin' ,apesal lah besau gila bibir si anGELIna joli ni...tapi apa yang aku perasan,saripah aini pon macam akan jadi cam anGELIna jolie ni,HAHA *jahat aku ni,HAHA..bab ngutuk nomo 1

    ReplyDelete