Menu

aku nak kawen...satu...dua..tiga..empat..

selamat petang korang...
eh..apsal aku ni...tiba2  rasa miang nak kawen...
tak ada la..semalam petang adalah last kelas untuk aku semester ni..
nak dijadikan cerita nya..ustazah aku tercerita bab KAHWIN..
ni pun sebab ada satu soalan pasal POLIGAMI..


weh panas ko tau tajuk ni..
orang lelaki suka la ayat ni..

maka kahwinilah wanita-wanita (lain) yang kamu senangi; dua, tiga atau empat..."

tapi ustazah aku cakap lelaki lupa sambungan ayat ni...

"Kemudian jika kamu takut tidak akan berlaku adil, maka kahwinilah seorang sahaja.."

hehehe..memang susah kalau nak betul2 berlaku adil ...aku ni ada sejarah keluarga berpoligami..dulu arwah atuk ku kawen dua...mak aku cerita..semua benda di bahagi dua...keperluan dapur ...lauk dan macam2 lagi..yang penting semua mesti dibahagi sama rata..bila satu mengamuk...start moto lari pegi rumah yang lagi satu heheh macam tu keadaan nye..

tapi yang tak best nya..biasa la kalau berkongsi kasih ni..biasanya isteri tua yang terluka..hehe...susah kot nak berbaik..lepas tu akibat kesempitan hidup jugak la mak aku tak habis sekolah..sekolah sampai darjah 6 je..sedih je dengar citer mak aku ni..pasal tu aku nak belaja betul2..tunaikan cita2 mak aku yang tak kesampaian tu...


Mutual regards and small humor are good example to preserve a marriage..
~Tun Dr. Mahathir Mohammad~

Jangan lah terlalu serius...kadang2 perlu ada lawak sikit2..
~Dr. Ramizah Wan Mohammad~

sekadar sharing di hari jumaat...jangan marah ye ladies2 sekalian..hehe
kalau aku insya Allah..setia pada yang satu..
~ADIOS~

1 comment:

  1. kawin lah cepat2...
    nnt bolee dpat kakak sepupu yg baruu..
    hehehe =)

    ReplyDelete