Menu

yang korang kena tau...pasal fb

assalamualaikum....
selamat petang semua...waaa...lama nya tak merapu kat sini..setelah perut aku jammed akhirnya..hari ni aku muncul kembali...baiklah petang ni aku nak cerita pasal muka buku atau facebook...

-More then 300 million active users.
aku la salah seorang pengguna fb tegar...sapa setuju angkat tangan hahaha
-50% of the users log everyday.
setiap hari 4-5 kali login...korang macam tu ke???
-The fastest growing demographic of users is in those of 35 years old and older.
sapa kata orang muda je main fb...orang tua pun ada jugak...gatal nak cari awek online..
-An average user has about 130 friends.
jumlah terkini friends aku 941...ramai je lebih comment nye tak ada...
-More then 6 billion people spent their time on facebook.
aku la salah sorang dari 6 bilion tu...celik mata fb...mak aku dah bising pun tak berkesan..haaha...
-More then 40million statues are updated daily.
jangan kata tiap hari...kalau boleh tiap saat ku mau update...
-10 million people become fans each day,
haaa...ini la tempat selebriti nak dekat dengan peminat..entah sapa2 pun ada fan/group page...aku pun ada gak...tak caya??klik sini
-Facebook is open in up to 70 different languages.
sampaikan ada facebook dalam bahasa melayu...jadi ia memudahkan atuk2 dan nenek2 kita main fb..
-70% of the facebook users live outside of the US
ini strategi US tak bagi orang lsin maju dan terus leka dengan fb...contoh nya kita la...
-More then 3million events created each month.
aku banyak dapat invitation event kawen je..nanti kejap lagi sapa nak meminang invite dalam fb...boleh???
-Around 2million photos are uploaded each month on facebook.
asyik ada je gambar...nanti kalau orang komen negatif sentap pulak kan..sapa suruh upload..tanggung la sendiri.. 
-More 2 billion links (etc..) are shared on facebook each week.
aku suka share link pasal kawen2 dan lagu jiwang...ekekeek....jangan marah..

ok la ye...
tamat sudah

4 comments: