Menu

coret2...

salam semua....
hmmm... at last ...result yg ditunggu dgn sabar akhirnye kluar jugak...ini jugak jd worst result sepanjang ku jadi student...lucky i hv my mom...lega la sikit...tp ade result yg x siap lg...UNGS...x tau la bila nk siap..terima kasih aku nk ucap kt semua yg bnyk tolong aku this sem hopefully our relationship will last forever. Insya Allah.... =)

ari ni aku nk cerita sikit la...semalam masa jln2 di fb aku nampak satu post oleh sorg drpd kwn aku yg mnyeru kwn2 dlm fb nye mmbantah lawatan yang akan dibuat oleh Tony Blair kalau x silap ke Malaysia..bukan aku nk menyalahkan sesiapa tetapi pada pendapat aku yang x berapa nak pandai ni perbuatan tu adalah satu tindakan yg kurang wajar kerana seperti yg kita tau ekonomi negara kita bergantung kepada negara2 barat n china...Blair seorang pemimpin yg berpengaruh mne la tau ia akan beri kesan dari segi ekonomi n hubungan Malaysia dgn negara barat..

cara untuk lwn org2 barat ni kita kne kukuh kn ekonomi..bina hubungan baik dgn semua negara...dgn cara ini kita akan lebih dihormati dan suara kita boleh didengari di pentas dunia..lebih membanggakan kalau suara kita diterima pakai di seluruh dunia..cara utk suarakan pendapat bukan dgn cara boikot cam tu je..nnti diorg akan terus takut kt islam maka fenomena islamophobia x kn hilang..

nabi Muhammad s.a.w dah ajar cara macam mana nk berdiplomatik even dgn musuh skali pun..nabi x trus je serang..ade step yg baginda buat..mcm tu jugak dgn kita skarang...nk lawan org2 barat dari senjata dah terang2 kite kalah..cara nye kuasai ekonomi kukuhkn perpaduan... baru diorang respek n takut nk buat apa2 kt umat Islam... kalau dgn sbb perbezaan parti je dah x bertegur sapa n x abis2 nk berbalah mcm mana nk buat bende tu semua??? sama2 kita fikirkan..

sampai sini je la...daaa........ =)


No comments:

Post a Comment