Menu

Cinta 101 : Pengajaran dari sebuah perpisahan


Assalamualaikum dan salam sejahtera semua..

Aku takde niat pun untuk spoil kan mood korang yang baca entry aku ni. Cuma aku nak korang berhadapan dengan satu realiti bila kita bercinta. Berpisah. Clash. Putus.

Semua orang impikan hidup bahagia. Tapi tak semua relationship tu berakhir ke jinjang pelamin. Ada kala putus di tengah jalan. Masa tu la kau rasa macam nak mati. 
Frust menonggeng orang kata.

Masa tu kau akan sedar realiti kehidupan bukan macam novel Melayu yang selalu ada happy ending, Rasa sakit berpisah tu buat kau sedar kau ada Tuhan. Tuhan tu selalu ada. Kau yang selalu lupa sebab terlalu asyik bercinta.

Perpisahan tu akan mengubah kau jadi lebih baik. Sebab kau boleh check balik apa kekurangan diri kau dan lepas tu kau mula perbaiki diri. Kalau ditakdirkan kau bercinta lagi kau dah tak ulang kesilapan kau dalam relationship yang lepas.

Bila kau dah rasa perpisahan, kau akan lebih kuat untuk bangkit lepas episod duka tu. Kau akan lebih menghargai orang yang datang dalam hidup kau lepas tu.


Yakin weh...Tuhan dah ciptakan setiap manusia tu berpasangan. Yang penting sentiasa improve diri untuk jadi baik. InsyaAllah yang baik jugak akan datang dalam hidup kau.

p.s: Aku pernah gak rasa. Pedih tu memang pedih. Tapi kalau kita tak tolong diri kita siapa lagi nak tolong kan?

Iklan : Minat membaca? Nak beli buku online? KLIK SINI

No comments:

Post a Comment