Menu

Aku. Oku. Mira Filzah?

Assalamualaikum dan salam sejahtera semua.

Pernah sekali tu nak keluar dari toilet nak masuk opis wheelchair aku stuck kat pintu. Sedaya mungkin cuba keluar. Ada abang tu nak tolong. Tapi aku cakap tak payah. Tetiba dia cakap :

'Kau tak bagi abang buat pahala ke? Bila  abang tolong kau ni at least ada la benda baik yang abang boleh buat dari tolong tengok je kan?'

Betul jugak.

Memang. Ada waktu aku lebih selesa buat sesuatu sorang. Tak selesa bila orang nak tolong.

Tapi most of time orang cuma mampu pandang je. Tak tau macam mana nak tolong kot. Tapi malu nak tanya. Atau mungkin dia tak pernah nampak oku seumur hidup dia. Kesian. Heh.

Ada yang cakap kenapa nak lebihkan sangat oku ni? Nak mintak kesian? Simpati?

Bukan. Oku ni pun nak hidup macam orang lain. Dengan kemudahan yang ada maka akan lebih berdikari. In a simple word 'Kau tak susahkan aku..aku tak kacau hidup kau."

Jangan salah guna kemudahan oku. Kau tak nak duduk atas wheelchair sepanjang hidup kan? Maintenance wheelchair mungkin sama dengan harga mekap Mira Filzah sekali dengan kasut dan beg beliau.

Kahkahkah.

No comments:

Post a Comment