Menu

Didik anak cara mak aku

Bukan senang jadi parents di zaman yang mencabar ni. Kalau dulu mak jeling je terus cuak. Sekarang siap boleh melawan lagi ada.

Kalau dulu mak aku memang pantang kalau dengar aku mencarut akan kompom kena cili mulut tu. Sekarang mak bapak join sekaki mencarut. Mana good example? Krik..Krik...

Degil je kena kurung dalam bilik air. Sekarang jangan kata kurung pegang pun manja2 jadi bebudak semua naik kepala.

Dulu kalau degil kena libas dengan tali pinggang dah tu biarkan merajuk sesorang. Tak lama pas tu nak aku datang bawak ubat dan explain kenapa dia buat gitu.

Sekarang merajuk sikit pujuk dengan gadget. Dah kurang sangat personal touch. Pasal tu ramai bebudak sekarang hati keras dan akhirnya perangai puaka. Memang lain sangatlah dengan cara kita dulu.

P.s: macam mana la anak aku nanti...risau pulak..

1 comment:

  1. Anak yang bawah 5 tahun kena dimanja macam apa yang Rasulullah S.A.W lakukan. Rotan hanya dibenarkan buat anak 10 tahun ke atas. :)

    ReplyDelete