Menu

Media sosial yang sial?

Yes.

Kurang ajar. Mungkin itu senario yang paling sesuai menggambarkan keadaan masyarakat zaman sekarang ni. Dah macam takde adab. Asal tak puas hati hamburkan semua kat laman sosial. Macam tak diajar adab. Semua ajaran mak bapak dulu hilang ditelan arus kemodenan. Sebab tu la kot.

Semua orang bebas mengutuk dengan bahasa yang cukup kurang ajar tak kira la siapa pun. Mangsa nya dari rakyat biasa, pasukan keselamatan, menteri yang lebih teruk lagi sultan pun kena.

Tiap2 bulan mesti ada je melibatkan kes2 macam ni kat Malaysia. Aku rasa negara ini dah terlalu berlembut dengan golongan yang sebegini sampai akhirnya diorang semua naik lemak. Tak takut dengan undang2 lagi.

Ada beza antara kritik dengan mengutuk. Apa lagi menghina. Fikir dulu sebelum tulis apa2 takut nanti meringkuk dalam penjara. Mujur sekarang ni polis ni dah ambil tindakan sikit, so takut la sikit golongan yang suka menghina ni. 

Sama2 la kita menjaga keharmonian negara agar sentiasa aman dan makmur. Bebas dari sebaranf ancaaman yang menggugat negara tercinta ini. 

Jaga2. Anda sedang diperhatikan.


No comments:

Post a Comment