Menu

Cabaran 30 Hari #9 | 5 Lelaki Yang Menarik Perhatian

Gelak besar aku tengok tajuk cabaran hari ni. Boleh mendatangkan ancaman kepada golongan lelaki melayu terakhir macam aku ni hahaha. Risau pulak saia. Haha.

Ok lah mari sini aku share 5 lelaki yang menarik perhatian berdsarkan kajian aku setelah bergelar lelaki. Dan aku sedang cuba mendidik diri ke arah yang lebih baik macam yang aku nak list ni.

1. Kaki masjid / surau
Yang ni memang menjadi pilihan sebab dah semestinya suami soleh itu dapat pimpin isteri dia ke syurga. InsyaAllah kalau dibuat suami pun rumah tangga aman dan harmoni.

2. Romantik
Yang ni memang menjadi perhatian wanita semua kan? Kalau tak romantik mesti lelaki tu dianggap keras jiwa nya. Lagi2 zaman drama adaptasi novel ni. Semua nak sweet macam dalam novel. Nasib la aku ada bakat semula jadi part ni hahah.

3. Anak mak
Tak silap aku nabi ada pesan bila nak pilih pasangan mesti la tengok cara dia layan mak dia. Anak mak tak semestinya lupakan pasangan dia. Sebaliknya golongan macam ni appreciate pasangan dia sebab dia dah biasa layan mak dia dengan baik.

4. Suka budak budak
Yang ni paling penting. Takde la bila dah ada anak nanti suruh bini layan 24 jam. Aku memang suka layan budak2. Paling best cubit pipi sampai nangis.

5. Penampilan kemas
Selaku budak degree undang2 kena la selalu pakai kemeja, tie, seluar slack. Jadi memang la didekati gadis kalau nak compare dengan budak yang selekeh.

Ok, cukup la tu. Ni cabaran semalam punya


Undilah saya. Lelaki Melayu Terakhir. Lol.



1 comment:

  1. Wow.. nampak simple syarat tapi payah juga..^^

    ReplyDelete