Menu

Cabaran 30 Hari #4 | Buku Kegemaran Salim Harmanain

Oh penat sungguh hari ni kerana nak settle kan urusan lesen memandu aku. Maklum la OKU, so pelik sikit prosedur nye. Jumpa doktor, pegawai JPJ pastu pergi driving school. Alhamdulillah. Sabtu ni dah boleh start gi ceramah pemanduan berhemah. Moga2 aku jadi berhemah lah lepas ni.

Ok mari kita teruskan cabaran untuk hari yang ke-4. Kali ni aku memang suka cabaran yang berkaitan tentang buku.  Macam yang aku cerita kat sini dimana kegilaan aku adalah buku. So cabaran kali ni memang mengenai jiwa hamba.

Kalau nak diikut kan aku ni jenis yang suka baca novel. Jiwang la, thriller la, islamik sikit dan macam2 lagi. Yang paling aku minat dan paling follow ada dua. 

1. Ramlee Awang Murshid  especially yang Laksamana Sunan tu. Ohsem habis. Tu la permulaan terjebaknya aku dengan karya beliau sehingga ke hari ini. Bagi mereka yang ingin lari dari genre cinta mungkin korang boleh try baca novel beliau.


2. Hlovate memang salute dengan cara dia menulis dalam novel. Sempoi tapi dalam nya ada nilai islamik. Selalu berkisar tentang kehidupan realiti zaman sekarang. Memang terbaik lah.



3. John Grisham buku omputih. Cerita pasal dunia perundangan. Tambah element thriller memang menarik untuk dibaca.





Ok ni lah senarai buku kegemaran yang dibaca oleh aku Salim Harmanain.

Kbai.

No comments:

Post a Comment