Menu

berbaju melayu itu hensem....

eleh...perasan...mesti ada yang berkata gitu kan2...jangan tipu woo .. tak baik...kenapa pulak aku bukak topik pasal baju melayu pulak malam ni...? semua ini gara2 seorang sahabat di Sahabat Blogger yang mengajak member dalam group tu untuk tukar default picture kat FB kepada pic yang memakai baju melayu...so apa lagi aku pun join la...

tapi...tiba2 buat aku berfikir sejenak...jarang nak nampak budak2 zaman sekarang pakai baju melayu..kalau yang perempuan..pakai baju kurung..katanya nampak kolot...rimas... panas ye ke ???  yang lelaki pulak kata ..tak style la pakai baju melayu...pe barang ? lagi suka pakai tshirt dengan jeans..simple...tapi tradisi semakin dilupakan...

tapi kalau korang semua ada kat tempat aku blajar yakni UIA...kalau tak pakai baju Melayu..memang susah nak identify mana satu Melayu mana satu foreigner kalau time solat jumaat... student foreigner dari benua Afrika sana senang nak identify sebab setiap jumaat je pakai baju tradisi diorang..bangga je diorang bila student lain pandang..aku bukan pandang je..siap tanya lagi asal usul baju tu..hahaha

siapa nak jaga tradisi orang Melayu kalau bukan Melayu sendiri kan..? baru la nampak  ada identiti sendiri..disamping tu jugak dapat menutup aurat...dan sekali lagi aku tekan kan kat sini berbaju Melayu itu hensem macam yang kat bawah ni...hehehe


11 comments:

  1. yeayy!!kacak bergaya..hihii..

    ReplyDelete
  2. fewitt hensemm..
    btol btol.. kalo pakai baju kurung nak yg seksi kain belah belah..
    tak fikir dosa tapi fikir style ikut zaman.. hrmmmm

    ReplyDelete
  3. jap,i nak kata perasan,hehehe....baju kurung lagi best tau ! tapi disebabkan baju kurung i dakat ceruk2 bawah katil,payah nak pakai, buleh gitu?hehehe

    ReplyDelete
  4. @tyka: hehe tq.. :) yang fesyen kain belah tu buat tambah dosa aku je..hehe

    ReplyDelete
  5. @meaw: eleh alasan je tu...kalau nak dah lama pakai.. :P

    ReplyDelete
  6. memang hensem la bila tgok lelaki melayu pkai bj melayu nie..suka3x! ^^

    ReplyDelete
  7. betul tu, xkan nak suh org cina pulak pakai baju kurung, org india pakai baju melayu....

    ReplyDelete
  8. aku rasa pakai baju melayu lengkap sampin memang akan membuat si pemakainnya kacak

    Maharaja Lawak Minggu 12

    ReplyDelete
  9. BUDAK2 KAT SINI SUKA PAKAI BAJU MELAYU HARI JUMAAT SIAP SAMPIN LAGI.OVER HENSEM DAH XD

    ReplyDelete
  10. sangat suka lelaki pakai baju melayu
    plus pakai sampin
    plus pakai spek
    plus songkok
    tp selipar jepun..erk..
    ha3..itu Mr .F saya...
    sangat hensemmm!!!!lelaki berbaju melayu...:P

    ReplyDelete