Menu

Seorang oku dan Melawati Mall

Sabtu lepas menjengah Melawati Mall sebab nak tengok cerita Bisik Pada Langit. Sambil tu tengok la kemudahan yang ada untuk oku.

Parking oku ada 4 kiri kanan pintu. Tapi masa datang tu tiga penuh. Tak nampak pulak stiker atau pun kad oku kat kereta yang park situ. Husnuzon je. Takde halangan la. Rata...seamless orang putih kata. Lif pun okay.

Tandas. Beria aku tolak tak terbuka. Sekali dia guna button daa..nak kunci pintu pun sama. Takde la kalut aku nak lock pintu. Sinki ada ssnsor. Tak payah sibuk nak pusing kunci pintu.
Tapi macam tak best sikit sebab kena share dengan tempat tukar lampin. Sekarang ni mak bapak rajin bawak anak keluar jalan, tak pasal kena tunggu lama nak tukar sebab ada mamat wilca melepaskan hajat beliau.

Buat asing better. Sebab dua jenis manusia ini menggunakan toilet agak lama sikit dari orang biasa. Jangan suruh aku pakai pampers. Rasa macam tersumbat kau tau. Dah ada benda elok guna macam biasa.

GSC. Selain dari ada tiket murah untuk oku, ada jugak staff tolong belikan tiket dan bawak masuk lif lepas tu bukak pintu. Macam vip. Kalau oku jangan lupa bawak kad atau snap gambar kad oku sebab ada manusia yang salahguna kemudahan tu. Tak guna punya orang. Aku dok sibuk nak jalan macam biasa kau sibuk nak jadi oku.

Tujuan aku cerita benda semua untuk menggalakkan oku tu bersosial. Jangan la asyik pandang siling je. Kemudahan dah ada gunakan sepenuhnya.

 Tapi tu lah kadang sebab orang ada mentaliti oku ni menyebabkan yang betul oku susah nak berdikari.

Sekian.


No comments:

Post a Comment