Menu

Cacat fizikal bukan cacat jiwa

Tuhan tu adil kan? Kurang satu nikmat tuhan bagi nikmat lain.Biar  cacat sekali pun Tuhan bagi kekuatan semangat untuk golongan macam aku ni.

Macam mak aku selalu cakap "Kau cacat kaki je kan? Alhamdulillah otak elok, walaupun selalu masuk air." Lol. Macam tu kata mak aku hahaha.

Alhamdulillah. tamat sudah perjalanan degree walau result aku tak seindah yang diharapkan tapi syukur jugak sebab dapat habis. Bukan satu perjalanan yang mudah. Banyak perkara yang dikorbankan. Banyak rasa yang kena ditelan. InsyaAllah nanti kalau aku rajin aku cerita dalam ni.

Pendek kata ada dalam uni ni bukan masa untuk kita berjimba berseronok atau kerek tahap mega dengan kejayaan yang dicapai. Masa ni la kena belajar macam mana nak jadi orang. Sedia untuk hidup dalam masyarakat.

Kepada adik2 yang baru nak masuk uni atau pun down time study ingat aku yang tak berapa nak bijak, ada halangan nak study pun boleh habis kenapa korang tak boleh kan?


1 comment:

  1. Tuhan tidak menganiaya hambanya. Usaha setimpal dengan kejayaan.

    http://acikwatie.blogspot.com/

    ReplyDelete