Menu

Cabaran 30 Hari #18 | Siri TV Kegemaran Salim Harmanain

Cabaran 30 Hari ni dah masuk hari yang ke 18. Sikit lagi nak tamat. Ok sekarang tengah gigih nak catch up balik entry yang ketinggalan beberapa hari lepas.

Cabaran hari ni adalah siri tv kegemaran. Errmm...biasanya aku akan layan apa yang mak aku tengok kat tv. Aku ni jenis yang suka drama romantik komedi, kalau ada yang bergenre gitu sah2 aku melekat kat depan tv. Yang jiwang penuh dengan air mata ni kurang sikit sebab aku ni jenis emo bila tengok drama. Kalau aku menyampah terus tak tengok dah. Menjiwai la katakan. Haha.Tak kira la drama apa. Melayu ka, Korea ka, semua layan.

Aku minat gak drama yang berunsurkan penyiasatan. Biasanya cerita ala2 CSI, NCIS, Bones dan banyak lagi la yang sama waktu dengan nya. Bukan apa suka tengok cara diorang merungkai misteri tu yang kadang kadang tak logik akal ditambah dengan alat penyiasatan yang awesome.

Rancangan yang bercorak game show pun aku layan gak. Macam Running Man, Amazing Race. Kalau dulu ada Explorace pastu Di Mana Joe Jambul itu semua aku layan. Dari kecik lagi memang dah minat gameshow ni. Suka tengok semangat diorang nak menang. 

Yang drama pasal kehidupan kat high school pun aku suka. Macam Boys Over Flower dengan Glee. Memang entah berapa kali aku repeat balik cerita tu.


Yaa...itu la siri tv kegemaran aku. Nampak sangat aku kaki tengok tv kan? Heh.





2 comments: