Menu

Cabaran 30 Hari #17 | 5 Perkara Yang Aku Rindukan

Bila dah menginjak ke usia melepasi remaja banyak perkara perkara yang aku rindukan. Serabut kepala aku asyik fikir banyak perkara.

1. Rindu zaman budak budak hingusan dulu. Takde benda nak fikir. Asyik main dengan penuh gembira tanpa rasa bersalah dan serabut.

2. Rindu zaman sekolah. Di mana aku pegi sekolah dengan mak naik moto untuk 12 tahun lama nya. Kena buli dengan kawan2 dan ngorat awek kelas sebelah. Konon cinta monyet haha.

3. Rindu arwah atuk aku. Dulu masa kecik2 selalu tido bawah ketiak dia. Kalau dia pegi kedai nanti dia belikan roti canai. Maklum la cucu sulung. Manja lebih.

4.  Rindu nak lepak dengan member sekolah...sekarang dah ramai yang kahwin. Ada kehidupan sendiri dan masing2 dah bizi.

5. Rindu zaman takde gadget dimana kita semua dapat jumpa face to face. Sekarang cuma kat alam maya je. Skype, Whatsapp, FaceTime banyak lagi lah. Tapi tak sama dengan orang ada depan2 mata.

Hmm tu la perkara yang aku sangat rindu. Boleh nyanyi lagu Axl 'Andai Dapat Ku Undur Masa' ni Haha.


1 comment:

  1. yang no 5 tu yang best rindu waktu tak zaman takde gadget dimana kita semua dapat jumpa face to face. Sekarang cuma kat alam maya je. Skype, Whatsapp, FaceTime banyak lagi lah. Tapi tak sama dengan orang ada depan2 mata.

    ReplyDelete