Menu

SUMPAH !!! AKU BOSAN !!!

tak tau la kenapa ... tapi serius aku dah bosan... letih gila kat rumah...hari2 dok ngadap tv dan laptop...tak produktif langsung...terasa macam tak berguna langsung..celik mata ngadap lappy dah bosan tengok tv..begitu lah bergilir - gilir sehingga pukul 1-2 pagi...gila aku...

kerja ? keadaan tak mengizinkan..so memang tak boleh elak..semester pendek tak boleh ambik atas sebab2 teknikal..kadang2 aku jeles gak dengan mereka2 yang boleh buat kerja part time tapi menghabiskan masa macam dah tak ada benda berfaedah nak buat...at least kalau kerja kan best...dapat duit sikit...senang nak keluar berjimba bersama rakan2...

ada yang kata...seronok apa duk rumah...dapat bangun lambat...makan dah disediakan tanpa keluar sebarang duit..tapi pernah tak fikir..bangun lambat pintu rezeki tertutup.. dah la tak keja..memang terus tertutup la kan? pesan aku selagi boleh...pegi la cari keje part time...jangan menyusahkan mak bapak ..duduk rumah tanam anggur...last2  apa dapat..? habuk pun tak dak..

untung korang yang serba sempurna ni...kat Malaysia keje bersepah cuma antara nak dengan tak je..lain la macam aku ni memang tak boleh nak buat apa dah..bukan rasa nak menyalahkan takdir...aku ni manusia biasa..kadang rasa sangat down...sedih sebab mereka yang sempurna ni..tak reti nak rebut peluang...

aku kata: bersyukur dengan kesempurnaan yang ada...sebab bila tak ada kehidupan korang berubah sama sekali.. sekadar luahan tak berniat nak marah sapa2..sangat tension duduk umah ni T_____________T



5 comments:

  1. hidup ni pilihan

    so pilih y mne tak bosan

    jom bace cerpen jom

    ReplyDelete
  2. g la keje.....boleh aje yopppp...esok eden nak p carik keje,huhu

    ReplyDelete
  3. menakutkan...
    awek bergambar dengan....
    http://azlanthetypewriter.blogspot.com/2011/06/panas-pelajar-perempuan-bergambar.html

    ReplyDelete
  4. nak cari keje pun bukan senang. ni awok dah penat cari kijo, sume tak nak ambil part timer!!!!!

    ReplyDelete
  5. kan best best boleh jadik mcm org tu, dduk rumah, online, tgok awek :( kat kolej byk GILE BYK gile KOJE ni haa :( tapi still ada masa nak online hehe. ok berbalik kepada kebosanan tu, alaa wat lek je, pegi laa mkn byk2, gemok2kan bdn hehehe :p peace -.^

    ReplyDelete